måndag 30 november 2009

UV-hus

Har precis fått mitt nya undervattenshus (eller undervattenspåse, fast det här är ju ingen påse, den är gjord i hårdplast, men det är ju heller inget UV-hus... ja, ni ser på bilden vad jag menar).
Det känns lite plastigt och mer som en leksak, men jag tror det kan funka bra ändå.
Jag hade ju en påse till mina riktiga kameror innan, men det lyckades ju Air France penetrera med någon form av kirurgiskt instrument så till den milda grad att den vattentäta påsen var just vattentät som, låt säga, en badboll hanterad av en Pitbullterrier i 5 minuter. Vad de gjorde för att åstadkomma all den skadan (ett hål som går genom hårda botten på resväskan, fortsätter igenom simfenor, via UV-påsen och sedan in i en pocketbok in till sidan 250) är fortfarande ett mysterium. Möjligen har väskan, efter att jag har checkat in den i Caracas Venezuela, hamnat i någon form av gangsteruppgörelse och blivit beskjuten. Det är det mest logiska jag kan komma på. Att nån bagagehanteringsmaskin eller kontrollant skulle ha åstadkommit skadorna är bara inte möjligt.
Men jag fick ju full ersättning för påsen ett halvår efteråt.
Däremot tyckte jag påsen var oerhört svårjobbad. Det var meckigt att få i kameran och du kom inte åt några knappar när du väl var under vattnet. Dessutom blir det väldigt klumpigt med en så stor kamera samtidigt som du ska röra dig under vattnet.

Så jag testar med Canon G10 och det här huset och ser hur det verkar. Ska prova på babysimmet på onsdag.

Inga kommentarer: