söndag 8 november 2009

Slut på fotboll

Igår gjorde jag sista fotbollsmatchen på ett bra tag. Det känns väldigt skönt eftersom det innebär slutet på en hektisk period arbetsmässigt.
Jag har haft fullt upp på kvällar och helger med att bevaka sporterna som varit igång i Göteborgsområdet. Under den här perioden på året när fotbollen är inne i slutskedet och hockeyn och handbollen har rullat igång så är det mycket att göra.
Men veckan bjöd på de sista matcherna för min del: Kopparberg/Göteborg missade pallen och slutade fyra i serien i och med förlust mot AIK. Innan dess hade Qviding spelat bort sina chanser till fortsatt Superettanspel genom förlust mot Brage på torsdagen.
Om man därtill lägger Blåvitts missade SM-guld, Öis som åkte ner i Superettan och även lördagens cupförlust för Blåvitt mot AIK så har de senaste 10 dagarna varit ganska mörka med göteborgska fotbollsögon sett.

Nu börjar alltså en period med mindre kvällar och sport, men desto mer fokus på mina egna uppdrag. Det ska bli väldigt skönt eftersom det är mer reklambaserad fotografering vilket sker mestadels på dagtid. Hittils denna hösten har jag både jobbat fulla dagar med marknadsföring (bla ny hemsida som kommer snart), fotouppdrag och annat som har tagit all min tid på dagarna.
Sedan har jag varit hemma nån timma och ätit middag med familjen, för att sedan ge mig iväg på kvällsjobb och kommit hem vid 22-23. Lägg sedan till minst en match per helg, ofta två, och man fattar att det inte är en hållbar situation i längden.

Så, från och med nästa vecka ska jag jobba fulla dagar för att sedan gå hem och ta tag i allt som varit eftersatt hemma de senaste månaderna i form av målning av väggar, slipa och måla barnstol etc...

Veckan i bilder:
Alingsås spöade Sävehof i en tät match


Brage skickar Qviding till Superettan

Kopparberg/Göteborg missar andraplatsen i damallsvenskan


Hann även med en period basket på lördagen: Gothia-Sundsvall

Och så en bild från veckan innan: Frölunda-Modo

Inga kommentarer: