måndag 9 november 2009

Blåljusfotograf

När jag skulle ut ur garaget imorse så är det världens pådrag med polis och ambulanser utanför garaget. Det visar sig att en spårvagn kört rakt in i sidan på en lastbil som antagligen missat rödljuset i rondellen. En redig smäll, spårvagnen hade flyttat lastbilen 5 meter i sidled och enligt GP var det 3 skadade.

Däremot blev det inga bilder skickade för min del. Jag fick riktigt bra bilder, men när jag skulle ladda in dem i datorn så visade det sig att jag i all hast tagit ett minneskort som jag sedan tidigare misstänkt att det varit något fel på. Mycket riktigt, bara de 4 första bilderna fanns med, resten gick inte att läsa in. Så det får bli papperskorgen för det minneskortet...

Jag var ändå tvungen att sticka iväg på mitt bokade jobb innan jag kunde leverera bilder på olyckan, dvs 1 timma efteråt. Det är alldeles för lång tid när det gäller blåljusfoto, det hade nog ändå inte blivit något publicerat...

Inga kommentarer: