måndag 30 november 2009

Måndag

Har varit en hektisk helg, en del jobb men också lite partajjande samt fotboll. Zlatan avslutade helgen med sin ruggiga vänstervolley. Helt makalöst! Han är alltså enormt enormt grym som Strömberg hade sagt.
Lider dock med min kollega Daniel som inte fick nån ackreditering till matchen. Han har varit på plats i Barca sen i tisdags och höjdpunkten var då matchen igår. Men, när Zlatan nätar står han utanför Nou Camp.... Ni läser om det här

Har fotat simning för första gången i helgen. Kul, men det kan nog bli ännu roligare om jag får göra det igen. Det var nämligen en kombination av dåligt ljus, ett otroligt tight schema och hur många heat som helst. Jag fick således koncentrera mig på att hålla koll på vilken sträcka som simmades och vilka som deltog, sedan försöka få någon bild från varje heat på den jag trodde skulle vinna. Alshammar o Co var ju ganska givna men i övrigt kände jag inte till så många namn. När sedan tex Sydsvenskan ringer och vill ha en bild på vinnaren av 400 m medley damer så gäller det att ha en bild på henne, och då helst en actionbild. Eller åtminstone ett glatt jubel efter målgång.
Dessutom var intresset för arrangemangen minst sagt svalt hos media så trots ett antal slagna svenska rekord så kändes alltihop lite avslaget. Men som sagt, kul med en ny sport.

Har dessutom klämt in hockey, bandy och handboll under helgen.






Inga kommentarer: