måndag 25 augusti 2014

Plånboken

Min plånbok blev stulen av två flinka tjuvar i maskopi när jag var i Monaco på Formel 1 i maj.

Det satte mig lite i skiten eftersom det skedde på sista dagen av tävlingarna, söndagen, när alla banker var stängda. Dessutom skulle jag ta mig upp till Paris och bevaka några dagar av Franska Öppna, men jag hade inte bokat varken transport dit eller hotell för resten av vistelsen eftersom jag inte visste om jag skulle komma iväg under söndagen.

Min nyfunne vän från kvällen innan, den svenske fotografen Patrik Lundin som jobbar för Sutton Images i London, var vänlig nog att låna mig 200 euro så jag kunde klara mig till måndagen.

Efter att jag kom hem hade jag har haft fullt upp med att fixa allt som jag blev av med, betalkort, körkort, Lisebergskort mm.

Men för några dagar sedan dök den upp. Polisens hittegodsavdelning hade fått in den och eftersom jag polisanmält den (Lisebergskortet låg ju i plånboken) så kunde de skicka den hem till mig.

Den var länsad så på allt förutom två saker.

Mitt AIPS-kort (presskort) som var det enda jag inte lyckats ordna fram ett nytt av.
Och det enda taxikvittot jag hunnit få därnere innan jag blev av med plånboken och som fram tills nu saknats i min kvittoredovisning.



1 kommentar:

Micheal Alexander sa...

Thanks for sharing content and such nice information for me. I hope you will share some more content about. Please keep sharing! Massagestol på jobbet