lördag 3 december 2011

Düsseldorf 2

Första dagens tävlingar är avklarade och denna dagen var….blöt.
Ihållande regn hela dagen som dessutom kom horisontellt med den starka vinden som kom in från floden Rehn som ligger bredvid banan. Detta gjorde att jag inte kunde montera remotekameran som jag hade tänkt, det regnade helt enkelt rakt in i linsen så det var inte mycket mening med den.
Dessutom hade de placerat fotopositionerna ca 200 m från mållinjen, med både TV-kameror och skidåkare/tränare mellan oss och mållinjen. Inte helt optimalt. Detta tillsammans med det ihållande regnet kunde gjort dagen till en total katastrof men jag lyckades hålla ihop det.
Det blev bara lite tråkigare bilder eftersom jag fick fokusera på att få alla på bild och bara glömma roliga vinklar och annorlunda bilder. Jag hade beställningar på samtliga svenskar och en del norska åkare, och eftersom de endast åker 1 (damerna) resp 2 varv (herrarna) per lopp, så har man inte många chanser på sig.

Inget regn imorgon som det verkar så jag får försöka hitta på något då istället...

Hur det gick?
Norge vann på herrsidan och en glad amerikanska vann tjejjernas.

Inga kommentarer: