tisdag 23 augusti 2011

Ett icke-inlägg

Detta inlägget kunde ha innehållt en hel drös med grymma bilder från gårdagens match mellan IFK Göteborg och Gefle.
Min svåger, Hannes Stiller, gjorde en grym match och det är alltid lite extra viktigt för mig personligen att sätta hans mål. Även om jag gläds med honom efter en grym insats igår (2 mål, en framspelning och 100% vunna närkamper) så var jag ändå grymt besviken igår och det har inte riktigt gått över än.

Anledningen?
Jo, jag hade satt upp en remotekamera bakom Gefles mål och det är inte ofta det blir utdelning och bra bilder på dem. Men igår, jo då var alla 3 målen av den arten att det antagligen hade blivit kanonbilder på allihop. Alla målen gjordes nämligen ganska tätt inpå mållinjen med spelare och målvakt nära ihop och tittandes rakt in i målet. Dessutom ramlade målgörarna efter 2 av baljorna rakt in i målet och jublet skedde således inne i målet.

Men, vad händer?
Jo, jag har nya Pocket Wizards (utrustningen men använder för att fjärrstyra kameran bakom målet) och har inte riktigt hunnit ställa in dem. Så det jag märker när jag ska kolla målkameran efter de förmodade grymma bilderna är att allting som finns i bildväg är bilderna jag tagit för att ställa skärpan innan matchen. Jag har helt enkelt missat en inställning som gör att man får kontakt även på längre avstånd.

Resten av bilderna från matchen är dussinbilder som jag inte ens väljer att lägga upp. Jag får istället trösta mig med att jag satte Hannes första mål i Allsvenskan ganska OK för ca 2 år sendan. Undrar om tidningarna kan använda den istället... :-/

Får helt enkelt nöja mig med att en i släkten levererade under gårdagen.
Grattis Hannes!


3 kommentarer:

NickelKickel sa...

Påcketerna är ett gissel. Måtte gudarna spöa tillverkarna eller åtminstone se till att någon uppfinner saker som funkar. Återstår att se om Sydkorea är en gynsam miljö för de små liven. Blöta lär de bli i alla fall...

Johanna sa...

Nej vad surt!!! Och just den matchen Hannes satte två mål också! Jag förstår att du är bitter.... Nu gäller det bara att tekniken fungerar tills nästa match och att Hannes gör minst tre mål så känns det kanske ok igen?! ;)

Daniel Stiller sa...

Nisse: den här gången var det skit bakom spakarna. Men de är kluriga att ställa in. Låt dem jobba hårt i Sydkorea så vi får lite fina bilder att kika på.

Johanna: Det blir så klart fler chanser framöver. Blir svårt att hålla honom utanför startelvan efter senaste matchen. Nu har jag ställt in utrustnigen så den funkar ordentligt också.