tisdag 29 december 2009

Kan det bli bättre?

Ja det kan det faktiskt.
Hade publikkaoset uteblivit hade nog många av de som fick vända hem varit gladare.
Hade jag fått ta en översiktsbild över Ullevi (som istället konkurrenten Scanpix ordnade) så hade jag varit gladare.

Men ändå, vilken match. Vilken inramning!

Det var riktigt skön stämning på Ullevi igår. 2 minusgrader och folk hade pälsat på sig. Tråkigt med publikkaoset som tog fokus från matchen och även ställde till det för mig. Alla resurser gick till att ordna så att folk kom in på läktarna, vilket gjorde att skyliften som jag skulle upp i inte gick att komma åt. Men det gjorde inte så mycket eftersom det ändå var bilden uppifrån ljusriggen jag ville åt, där man såg hela Ullevi med Göteborg i bakgrunden. Jag hade försökt fixa access dit i en veckas tid, men beskedet jag fick var att det var för halt och således alldeles för farligt att gå upp där. Björn på Scanpix hade dock nån svåger som hade ett par extranycklar dit, så han var den enda som stod där strax innan matchen började. Jaja, så kan det vara ibland.

Jag är ändå nöjd med tanke på hur kaotiskt det var runtomkring. Jag fick en bra plats vid en hyfsat ren bit av sargen direkt vid matchstart (allt plexi var igenfrostat förutom där TV-teamen stod och hade kört på värme under hela dagen) och fick jublet vid 2-0 ganska bra med mycket publik i bakgrunden.







Inga kommentarer: