onsdag 9 december 2009

Dålig utdelning

Var på hockey igår, Frölunda-Luleå. En riktigt sömnig tillställning inledningsvis, vilket också märktes på bilderna. Efter 2 första perioderna hade jag inte många fler bilder än de 2 jag skickat som var något att ha.
Men så i tredje vände det för både Frölunda och mig.
Hockey är väldigt otacksam att fota på många sätt. Väljer man som jag att inte riskera liv och syn genom att inte stå vid rinkside, utan uppe på läktaren med 200-400 mm, så blir det inte alls lika bra och actionfyllda bilder, men det är ändå mer eller mindre bra beroende på dag. Har du inte pucken med i en bild så är den ofta inte mycket att ha, och den lille pucken har en tendens att försvinna. En spelare i vägen, en klubba som döljer den osv. Så ibland kan man stå långa perioder (och för den delen också hela matcher) och ha "oflyt" som jag väljer att kalla det. Igår var en sådan dag trodde jag.
Men så i sista halvan av tredje perioden vände det. Några sekvenser som satt klockrent, och sedan i förlängningen sekvensen med Luleås målvakt som sjabblar bakom mål (vilket han gjorde hela matchen och gav utdelning till sist för Frölunda), Mathis Olimb fiskar upp pucken och avgör.
Då tror man att nu blir det bra utdelning på bilderna. Men här är en sak till som är lika oförutsägbar som antal bra bilder på en hockeymatch. Har inte kunnat hitta mina bilder någonstans idag. I och för sig så är det en i mängden av alla elitseriematcher och intresset är väl inte så jättestort om inte Foppa är med, men ändå.






Domaren var ordentligt utskälld under hela matchen


Bilderna från 2 första perioderna

Inga kommentarer: