måndag 18 oktober 2010

En måndagkväll i oktober

Känner man inte till det så är det omöjligt att veta. En helt vanlig måndag i oktober spelas det pingis i Exercishuset i Göteborg, och dessutom i den högsta ligan som finns i Sverige. Jag var till och med osäker när jag gick in om jag verkligen kommit rätt, eller om det möjligtvis fanns fler Exercishus i stan. Uppskattningsvis 25 pers på läktaren och väldigt mycket gymnastikshallskänsla.
Det är första gången jag fotar pingis och det är alltid kul att fota nya sporter. Dock uppstår frågor:

Får man fota när de servar? Det är helt dödstyst i lokalen och jag tycker min kamera låter som en M16.

Kan jag fota ens när de spelar? Det unga löftet Mattias Karlsson i Warta förlorar alla sina matcher och jag tycker mig känna att han blir nervös av att jag bevakar honom.

Ska jag skriva pingis eller bordtennis i bildtexten?





Inga kommentarer: