torsdag 3 februari 2011

Foto: Stefan Selakovic

Jag fortsätter i kollega Nils fotspår och försöker lära idrottare som vi vanligtvis fotar om vårat ädla yrke (se föregående inlägg).
Nils har haft handbollsspelare som praktikanter (här och här), så jag tänkte ge mig in i fotbollens värld och först ut är Stefan Selakovic, IFK Göteborg.

Sella högg tag i kameran med en iver som gjorde att min första instruktion blev att han skulle hålla ordentligt i den.
Sedan delgav jag honom den enda instruktionen som hanns med: Håll in AF-knappen med tummen.
Sedan var han igång. Han gick genast ner i nån slags attackställning med böjda knän och sköt vilk omkring sig. AF-knappen glömde han ganska snabbt, så resultatet var varierande:

Tobbe i oskärpa:


Här har han hittat skärpan på Hysén och Drugge:


Det verkar som om Sella kanske mest har känsla för det konstnärliga. Här ser vi en fin komposition med Tobias Sana som sticker ut huvudet från en balkong:


Avslutar med ett självporträtt med Tobbe.


Betyg: Godkänt
Kommentar: Mindre attackfoto och mer eftertänksamhet.

Inga kommentarer: